Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

pátek 2. března 2018

Zimní zeleninový salát s fazolemi

Tenhle salát si ráda nosím do práce, protože ho nemusím ohřívat a skvěle díky fazolím zasytí..
Potřebujme na něj:

1 brokolici
4 mrkve
3 cibule (plus lžíce tuku na její osmažení)
větší fazole (bílé nebo barevné)
šťávu z půlky citronu
1 lžičku mletého hořčičného semínka
půl lžičky mletého pepře
bobkový list
sůl

Fazole přes noc namočíme a uvaříme s bobkovým listem doměkka (většinou vařím větší množství a z vývaru a části fazolí udělám polévku. Na salát jich použiji tak 300 g)
Horké fazole osolíme, přidáme šťávu z citronu a promícháme.

Mrkev a brokolici uvaříme v páře a nakrájíme na kousky

Cibuli nakrájíme na kostičky a osmažíme do zlatova na oleji. Před koncem smažení přisypeme mleté hořčičné semínko a pepř a necháme rozvonět. Zalijeme cca půl dl vody a necháme přejít varem.

Všechno smícháme a necháme odležet v lednici:



2 komentáře:

  1. Je tady opět zima a tento salát se teď může hodit. Už jsem jej párkrát dělal a vždy mi chutnal a bohatě stačil jako hlavní chod. Jen já tam teda nedávám bobkový list, proti němu mám odpor. Je to jeden z mála zdravých receptů, který není třeba ohřívat.

    OdpovědětVymazat
  2. To úplně chápu, koření je vždy volitelné, slouží tu spíš jako inspirace. Já mám podobný problém se zeleným koriandrem a římským kmínem...ať se snažím, jak se snažím, opravdu mi nechutnají :-)

    OdpovědětVymazat