Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

úterý 21. srpna 2018

Protlak z pečených rajčat

Když vám začínají rajčata přerůstat přes hlavu, nastává otázka, jak je zakonzervovat na zimu (ano, konzervace přichází na řadu až poté, co už vám syrová lezou i ušima a keříčky se stále činí a červenají a dozrávají....). Nejjednodušší je je celá zmrazit. Jenže kapacita mrazáku není nekonečná. Tak jsem se pustila do rajského protlaku....poučena lety minulými, kdy jsem se snažila v hrnci zkrotit prskající lávu a několik hodin střídavě přikrývala a míchala, dokud nebyla konzistence alespoň trochu protlakovitá...šla jsem na to letos jinak:

Rajčata jsem omyla a nakrájela na poloviny. Množství bylo právě tolik, aby pokrylo dva pečící plechy (víc jich v troubě nemám).
Trošku jsem je osolila a šoupla na hodinu do trouby (na horkovzduch na 180 stupňů)

Po hodině jsem scedila vypečenou šťávu. Bylo jí celkem dost, tak jsem jí v krabičce dala do mrazáku, kde bude čekat na příležitost, až budu vařit zeleninovou polévku.
Rajčata jsem přemístila do vyšší misky a tyčovým mixérem rozmixovala na kaši, kterou jsem ještě propasírovala přes hrubší cedník. Výsledný protlak jsem naplnila do skleniček a v hrnci vystlaném utěrkou nechala 30 minut probublávat. No a bylo hotovo i bez zacákané kuchyně:

2 komentáře:

  1. páni, děkuji za recept! :) rozhodně si to udělám, možná i s bazalkou jako omáčku na pizzu

    V3ronika life

    OdpovědětVymazat
  2. Moc děkuji, hned zítra zkusím.

    OdpovědětVymazat