Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

čtvrtek 8. listopadu 2018

Čokoládový tofu termix

1. listopadu jsem se připojila k třicetidenní veganské výzvě. Věděla jsem, že maso mi chybět nebude, už takhle ho jím jen párkrát do roka. Ale nebyla jsem si jistá, jak zvládnu vynechání vajíček (sbohem, má oblíbená majonézo) a také mléčných výrobků. Majonézu už jsem nahradila čočkonézou, sýrovou omáčku jsem vyrobila z uzeného tofu (až budu mít vychytané přísady, samozřejmě recepty také přidám)...No a dnes se mi podařilo vyrobit čokoládový termix.
Pro odpůrce tofu jedna informace. Ano, také mi dlouho vadila ta pachuť sóji. Pak jsem se dočetla, že jí neutralizuje citronová šťáva. Vyzkoušela jsem....a od té doby je tofu pravidelnou součástí mých pomazánek. Pokud chcete "termix" vyzkoušet, zde jsou ingredience:

2 kostky přírodního tofu
1 citron
1 tabulka (100g) vysokoprocentní hořké čokolády
1 lžíce kakaa
250 ml vody
2 lžíce preferovaného sladidla (javorový sirup, březový cukr....)
1 lžička vanilkového extraktu

Tofu jsem rozdrobila do mixéru a přidala citronovou šťávu. V trošce vroucí vody jsem rozpustila kakao, dolila horkou vodou do 250 ml a také přidala do mixéru. Kakao rozpouštím v horké vodě z toho důvodu, že pak tak nějak "nedrhne". Přidala jsem  březový cukr, vanilkový extrakt, rozpuštěnou čokoládu a mixovala dohladka. Nalila do skleniček a dala na chvíli do lednice - termix tam díky čokoládě ještě ztuhne.

Žádné komentáře:

Okomentovat