Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

pátek 26. června 2015

Cuketové špagety (varianta teplá i syrová)

Na zahrádce dorostla první cuketa do "špagetové" délky. A tak dneska byly k obědu cuketové špagety.
Použila jsem:

Na špagety:
1 střední cuketu

Na omáčku:
4 cibule
4 lžíce oleje
1 uzené tofu
1 velký rajský protlak - 140 g
1 lžička červené papriky
1 lžička melasy
sůl
bazalka

Cibuli jsem nakrájela nadrobno, zpěnila na oleji, přidala nahrubo nastrouhané tofu a chvilinku ještě osmahla. Zasypala lžičkou papriky, přidala protlak, melasu a sůl a zalila vodou jen tak, aby bylo vše potopené. Dusila jsem zvolna 20 minut a mezitím jsem si připravila špagety.
Cuketu jsem oloupala a škrabkou nakrájela špagety:

Mezitím se dovařila omáčka, přidala jsem do ní bazalku (dala jsem čerstvou, ale je možné dát i sušenou). Špagety (ano, opravdu syrové)  jsem dala do misky a polila horkou omáčkou...


Když ke špagetám vyrábím letní syrovou omáčku, připravím si

půl hrnku mandlí (předem přes noc namočených)
hrst sušených rajčat (ještě nemám na zahrádce čerstvá, jinak bych jim dala přednost)
sůl
čerstvou bazalku
lžíci sojové omáčky Tamari

a všechno to rozmixuji s trochou vody.

Špagety v tomhle případě ještě promíchám s lahůdkovým droždím:

Žádné komentáře:

Okomentovat