Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

středa 24. června 2015

Svatojánská ořechovka

Dnes je svatého Jana a tudíž přesně čas natrhat ořechy na svatojánskou ořechovku. Ti, kdo  mě znají ví, že alkohol moc nemusím, ale občas si v zimě dát lžíci ořechovky jako lék určitě neuškodí :-) Na internetu koluje receptů a postupů na její výrobu hodně, já používám svůj osvědčený recept bez cukru, jen destilát, ořechy, koření a nakonec med.

Na 1 l ořechovky potřebujeme

30 zelených ořechů trhaných kolem 24. června, dokud jdou ještě dobře krájet
1 l destilátu (vloni jsem použila rakiji, letos slivovici, jindy vodku...)
10 hřebíčků
smotek skořice (použila jsem cejlonskou, je sladší)
půl vanilkového lusku
200 - 300 g medu

Ořechy jsem omyla, zbavila špiček a stopek a nakrájela na kolečka. Přidala koření, zalila alkoholem a v zavřené sklenici dala na okno na sluníčko.


No a teď necháme nejméně šest týdnů odpočívat. Hotovo je, když výluh není zelený, ale hnědý.
Potom přecedíme, přidáme med a necháme ještě měsíc stát. Potom slijeme opatrně do láhví a uzavřeme (hotová loňská ořechovka je v popředí).

Žádné komentáře:

Okomentovat