Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

úterý 7. července 2015

Kadeřávkové chipsy

Chtěla jsem letos dát na záhonek pár rostlinek kadeřávku. Jen tak do polévky. Ale sazeniček vyšlo dost, tak z toho nakonec byly dva řádky. A bují...a roste...Zkoušela jsem špenát...no, byl dobrý, ale na přípravu dost náročný. Tak jsem začala hledat další recepty, co s ním. A  narazila jsem na kadeřávkové chipsy (kale chips). Moc se mi ten recept nezdál, ale na kale chips bylo všude tolik chvály, že jsem neodolala a rozhodla se je vyzkoušet. Řekla jsem si, že těch deset listů obětuji Recept jsem si malinko přizpůsobila k obrazu svému...a výsledek? Myslím, že kadeřávku bude letos málo ;-)
Prý se takhle dá upravit i obyčejná kapusta, ale to nemám zatím vyzkoušené.

Připravila jsem si:
10 velkých listů kadeřávku
3 lžíce oleje
sůl, koření podle chuti

Listy kadeřávku jsem osprchovala a pořádně z nich oklepala vodu.
Zbavila jsem listy  prostředního "žebra" a natrhala je na menší kousky.
Dala jsem je do velké mísy s víkem - rozdělila jsem si to množství na třetiny, protože najednou se to tam nevešlo - a ke každé třetině přidala jednu lžíci oleje, sůl a koření.
Mísu jsem zavřela a chvilku s ní pořádně poklepávala, aby se listy co nejvíc olejem a kořením obalily.
Potom jsem je dala v jedné vrstvě na pečící fólii na plech - z uvedeného množství byly dva plechy.
Dala jsem oba plechy do trouby předehřáté na 140 stupňů a na horkovzduch nechala 10 minut, potom jsem plechy prohodila - vrchní za spodní - a dopékala dalších 10 minut. Nakonec jsem troubu otevřela a počkala, až vychladnou. Jsou - vlasně byly - neboť už zmizely - krásně křupavé.
Tyhle byly kořeněné grilovacím kořením.... 
A druhá dávka byla promíchaná s rozmixovaným sezamovým semínkem a solí:

A kdybyste se o kadeřávku a jeho prospěšnosti chtěli dozvědět něco víc, mrkněte třeba na stránky, kde se ráda inspiruji i já: https://www.apetitonline.cz/tipy-triky/pochutnejte-si-na-kaderavku-prozradime-vam-jak-i-proc




Žádné komentáře:

Okomentovat