Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

pátek 3. července 2015

Letní nápojové inspirace

Venku vládnou třicítky a člověk má spíš žízeň, než hlad...Na stole mám pořád džbán s ochucenou vodou...někdy do ní přidám citron a rozdrcenou mátu, jindy pár rozmačkaných jahod, višní...Dnes je tam větvička citronové verbeny. Objevila jsem jí náhodou, když jsem vloni na jaře procházela v jednom hobby marketu kolem stojanu s bylinkami. Byl mezi nimi i malinkatý květináček s nápisem "verbena citronová". Sice jsem o ní nikdy předtím neslyšela, ale ta vůně byla tak příjemná, že jsem jí přidala do košíku. Až doma jsem si zjistila, jak se o ní vůbec starat a k čemu je dobrá. A že je dobrá i na chuť. Voní citronověji, než citron, ale není kyselá. A tak jí od té doby používám v kuchyni. Dnes je tedy verbenová voda. Větvička verbeny ve vodě. Když chci, aby byla chuť intenzivnější, tak jí prostě nasekám nadrobno.


Další inspirace je pro ty, kteří mají chuť napít se něčeho hutnějšího. Prostě taková letní svačinka. Přiznávám, že samotný černý rybíz mi moc nejede, jen sem tam užďobnu, když jdu kolem keře, protože vím, že je zdravý. Ale když ho chci sníst víc najednou, volím spíš cestu následujícího jednoduchého koktejlu. Prostě rozmixuju hrnek rybízu s pěti lístečky čerstvé stévie a hrnkem vody...



Žádné komentáře:

Okomentovat