Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

čtvrtek 23. července 2015

Zapečená cuketa

Cukety se dají zapékat v podstatě s čímkoli, co lednice dá. Většina receptů na webu je s mletým masem...no tak jsem jako obvykle trošku improvizovala, zjednodušovala a upravovala.

Připravila jsem si:

středně velkou cuketu
hrnek ovesných vloček (velikost hrnku je přímo úměrná velikosti cukety)
cca 150 g goudy
česnek podle chuti
provensálské koření, pepř, sůl

Nejdřív jsem si v mixéru rozmixovala vločky na zahuštění. Potom jsem omyla a rozpůlila cuketu a měkký vnitřek vydlabala lžící. Všechnu tu dřeň jsem vhodila také do mixéru a trochu rozmixovala.
Sýr jsem nastrouhala nahrubo, přidala do rozmixované cukety, okořenila podle chuti - dala jsem hodně česneku a provensálské koření, ale fantazii a chutím se meze nekladou. Určitě by šlo použít i koření grilovací či jakékoliv jiné. Zahustila jsem vše vločkami tak, aby vznikla hodně hustá kaše a navrstvila vše do půlek cukety, které jsem předtím také vymazala česnekem a kořením.
Dala do trouby a pekla při 180 stupních na horkovzduch tak dlouho, dokud vršek náplně nezačal zlátnout.
Protože se mi půlky cukety nevešly na talíř, tak jsem je krájela na široké plátky, ale chce to opravdu ostrý nůž. No a podávala jsem s domácí letní tatarskou omáčkou. Na rozdíl od té klasické je tak trošku letně barevná. Recept na ní je v sekci "studená kuchyně".



Žádné komentáře:

Okomentovat