Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

čtvrtek 9. července 2015

Zázvorový elixír

V zimě jsem si proti bacilům tvořila bariéru ze zázvoru, medu a citronu. Dneska jsem si v lednici na dvířkách všimla, že ve sklenici je ještě zbytek tohoto životabudiče...ochutnala...a tak vím, že trvanlivost následujícího receptu prostě je "dokud se nespotřebuje" :-) Dnes jsem jen lžíci směsi zalila studenou vodou a letní osvěžení je na světě. Na elixír potřebujeme jen:

čerstvý zázvor
citron (na půllitrovou sklenici 2 kusy)
med

Přesné množství zázvoru a medu neuvádím, protože záleží na každém, jak moc štiplavý nápoj snese. Jediné, co je potřeba dodržet je, aby všechny ingredience byly medem přikryté.

Zázvor jsem omyla, oškrábala a nastrouhala na hrubém struhadle.
Citrony jsem oloupala a nakrájena na kolečka. Pecky jsem odstranila.
Med jsem měla zcukernatělý, ale vůbec to nevadí. Když jsem dělala tuhle směs poprvé, snažila jsem se med rozehřát v teplé vodě, aby šlo vše zalít, ale při další výrobě jsem zjistila, že to není potřeba. Zcukernatělý med se sám přes noc rozpustí a vytvoří se směsí sirup.
Sklenici jsem si vypařila horkou vodou a vrstvila střídavě med, strouhaný zázvor, plátky citronu...a tak pořád dokola, dokud jsem neměla sklenici plnou. První a poslední vrstva je med.
Zavřela jsem víčkem a uložila do ledničky. No...a vydržel od podzimu do jara.






Žádné komentáře:

Okomentovat