Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

úterý 4. srpna 2015

Slunečnicové bonbony

I když člověk jí zdravě, občas ho může "honit mlsná". A že to umí, potvora :-) Rady typu sníst banán, jablko, rozinky či podobně na mě nějak nezabírají. Jako bývalý čokoholik prostě potřebuju něco, co alespoň vzdáleně připomíná čokoládu. Nu, zjistila jsem, že mnohdy to může být i lepší, než ta čokoláda. Ano, to je určitě věc názoru - ale zdravější je to určitě.
Dnes jsem si z toho co dům dal, vyrobila slunečnicové bonbony. Nejsou nijak časově  náročné a pokud je nesníme všechny hned na posezení, určitě nám neuškodí.

Na 30 - 35 bonbonů (podle velikosti) potřebujeme:
150 g slunečnicových semínek
100 g medu
1 lžíci kakaa

Slunečnicová semínka jsem dala do mixéru a mixovala, dokud z nich nebyla mouka - dole v mixéru už se začal uvolňovat olej a byla tam ze semínek spíš pasta. Všechno jsem to dala do misky, přidala med a kakao a pořádně promíchala. Nejdříve vařečkou, potom jsem "těsto" zpracovala rukou na prkénku, jde to dobře, nelepí a jde hezky tvarovat. Utvořila jsem z něj 35 kuliček. Pár jsem jich použila na zahnání mlsné a zbytek dala na tácku do mrazáku na horší časy.

Když se vyndají z mrazáku, jsou mírně ojíněné, ale nejsou zmrzlé "na kost" a hodí se tak k okamžitému mlsání.

Žádné komentáře:

Okomentovat