Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

neděle 20. září 2015

Pomazánka z cizrny

Recept na fazolovou paštiku už zde mám dlouho, tentokrát jsem experimentovala s cizrnou. Trošku variace na hummus - ale bez římského kmínu, který mě svou chutí moc nezaujal a také bez sezamového másla. Zato obarvené do podoby "métského" salámu :-) Vařila jsem cizrnu na paprice a nějak jsem neodhadla množství, tak jsem polovinu odebrala na pomazánku.
Pokud chcete pomazánku vyzkoušet, potřebujete:

přes noc namočenou cizrnu (pokud budete připravovat jen pomazánku, tak cca 250 g)
šťávu z půlky citronu
asi půl decilitru oleje
1 stroužek česneku
pepř, sůl
1 malou červenou řepu - cca o velikosti 5 - 7 cm

Přes noc namočenou cizrnu jsem dala vařit do tlakáče, trvá to cca 30 minut. Než se uvařila, připravila jsem si barvivo z červené řepy. Řepu jsem oloupala, nastrouhala na jemném struhadle a šťávu vymačkala přes cedníček. Bylo jí asi 1 a půl polévkové lžíce. Použila jsem jen syrovou šťávu, dužninu jsem si dala zmrazit a použiji, až budu vařit boršč.
Hotovou cizrnu jsem scedila  a ručním mixérem rozmixovala s ostatními přísadami.

Žádné komentáře:

Okomentovat