Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

středa 27. dubna 2016

Mrkvová směs s rebarborou

Na zahrádce nám vytrvale bují rebarbora. Vloni asi vycítila, že tady není v ohrožení a tak přes zimu zesílila a na jaře vyrašila v plné síle, listy velikosti deštníku zasahují až do chodníku. Ano, vloni opravdu v ohrožení nebyla. Znala jsem rebarboru jenom z koláče a ten mě díky hromadě cukru moc nezaujal. Ale pořád mi to její využítí vrtalo hlavou. První nápad (zatím jsem ho ještě nestihla zrealizovat) byl, upéct jí spolu s jablky. Potom mě napadlo, že by se určitě dala upravit i ve slané verzi. Pátrala jsem po internetu a zjistila, že kdysi se podávala zapečená s máslem a strouhankou. Takže jsem se přesvědčila, že teoreticky by to naslano šlo. A teď už vím i prakticky, že opravdu šlo :-) Napoprvé jsem zkoušela z menšího množství, příště určitě dávku zdvojnásobím, protože tahle směs se dá jíst například i se špagetami, nebo na topinkách.
Pro první pokus jsem tedy použila:

3 větší řapíky rebarbory
3 cibule
3 mrkve
1 stroužek česneku
1 vrchovatou lžíci přepuštěného másla
1 lžičku kari koření
sůl, pepř

Rebarboru oloupeme a nakrájíme asi na centimetrové špalíčky
Mrkev nakrájíme na půlkolečka, cibuli  na kostičky.
Na přepuštěné máslo dáme zpěnit cibuli.. V tomhle receptu opravdu doporučuji přepuštěné máslo a ne olej, máslo dodá směsi jemnou chuť.
Ke zpěněné cibuli přidáme nakrájenou mrkev a rebarboru. Chvilku za občasného míchání osmažíme, potom zasypeme kari kořením, osolíme, opepříme a ještě pár minut restujeme. Rebarbora se rozpadne a směs nám nejen ochutí, ale i krásně zahustí:

Žádné komentáře:

Okomentovat