Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

čtvrtek 16. listopadu 2017

Pomazánka ze sojových bobů

Podobnou pomazánku jsem dříve dělala z tofu, ale protože jsem si dneska uvařila víc sojových bobů, než jsem potřebovala, udělala jsem jí tentokrát rovnou z bobů. Sojové  boby jsem přes noc namočila a poté vařila v tlakovém hrnci cca 45 minut spolu s malou feferonkou. Místo ní můžeme samozřejmě k bobům přidat podle chuti chilli koření. Ani feferonka, ani chilli nejsou nutné, ale osobně je tam přidávám, protože v chladných dnech nás zahřejí.

300 g vařených sojových bobů
150 g cibule
150 g červené papriky (= 1 větší)
1 větší rajský protlak nebo 250 ml pasírovaných rajčat
2 lžíce oleje
1 lžíce sojové omáčky Tamari
sůl a pepř dle chuti

Na pánvi si nasucho do zlatova opražíme na kostky nakrájenou cibuli, přidáme nakrájenou červenou papriku a pasírovaná rajčata (nebo rajský protlak zředěný troškou vody).
Pod pokličkou dusíme, dokud nám nezměkne paprika - cca 10 minut.
Nakonec rozmixujeme hotovou směs se sojovými boby, olejem, sojovou omáčkou. Podle potřeby přisolíme a opepříme.
Nejlépe chutná po rozležení druhý den:

Další drobná obměna pomazánky - použijeme více papriky, vynecháme rajský protlak a sojovou omáčku a přidáme při mixování lžíci lecitinu: 

Žádné komentáře:

Okomentovat