Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

středa 1. července 2015

Improvizace na téma čokoládový puding

Dneska mě honila mlsná. Taková ta veliká. Kdysi jsem dovedla sníst půlku velké nutely polévkovou lžící. To už dneska nehrozí. Ale tělo se po každodenní dodávce čerstvých jahod, višní a černého rybízu vzbouřilo. Kdyby mohlo mluvit, vypadal by dialog asi následovně:
- Potřebuju čokoládu!
- Čokoláda doma není. A říká se prosím.
- Prosím, mám veliký hlad na čokoládu!
- Povídám, čokoláda doma není a do nejbližšího obchodu je to jedenáct kilometrů. Co třeba rozinky?
- Nechci rozinky, chci čokoládu...vyrob mi třeba domácí raw nutelu. Je zdravá...
- Nemám doma avokádo...nemám ani lískové oříšky...nemám vlastně žádné oříšky..
- Tak improvizuj...
A tak jsem začala improvizovat. Vzpomněla jsem si na nějaký čokokrém z banánů. Jenže všechny banány skončily nakrájené na plátky v mrazáku a čekají na to, až budou zpracované na zmrzlinu.
Dobrá, je tu ještě pár posledních jablek. Sice scvrklých...ale když se oloupou...Dobrá. Šup s oloupanými jablky do mixéru. Co k nim? Když dám kakao, bude to moc hořké a musela bych víc osladit. Dobrá. Přidám k jablkům vrchovatou lžíci karobu, ten je sladký sám o sobě. A navíc zdravý. Ale stejně bude potřeba směs přisladit...přidám dvě lžíce datlového sirupu. Kdybych ho neměla, asi bych osladila medem.
Zrak mi padl ještě na chia semínka. Přidám dvě lžíce...a aby to šlo rozmixovat, ještě půl hrnku vody. Zapnu mixér a za pár minut je na světě lehký puding. Chuť na čokoládu byla překonána :-)
Postup práce už jsem vlastně prozradila, takže jen shrnu, co jsem do něj přidala:

5 oloupaných jablek
1 vrchovatá lžíce karobu
2 lžíce datlového sirupu
2 lžíce chia semínek
půl hrnku vody


Žádné komentáře:

Okomentovat