Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

pátek 3. července 2015

Pohankové karbanátky

Vařila jsem pohankové rizoto, mnou zvané pohankoto a nějak jsem neodhadla množství pohanky. Prostě jsem namočila celý sáček a pak se divila, jak moc nabobtnala :-) Takže polovina šla do pohankota, druhá do pohankových karbanátků.

250 g pohanky
250 g mrkve
1 uzené tofu
2 cibule (měla jsem je přímo ze záhonku, tak jsem je dala i s natí)
5 stroužků česneku
majoránka
sůl, pepř
na obalení buď solamyl, drcené kukuřičné lupínky nebo kukuřičná strouhanka
olej na potření

Pohanku na pár hodin namočíme do vody a 5 minut povaříme. Já jsem tentokrát měla už uvařenou, tak jsem rovnou pokračovala. Pohanku jsem rozmixovala s uzeným tofu ručním mixérem. Né úplně na jemno, nechtěla jsem kaši, ale karbanátky :-) Přidala jsem syrovou mrkev nastrouhanou na jemném struhadle, nakrájené cibule, prolisovaný česnek a okořenila majoránkou, solí a pepřem. Rozdělila na 16 dílků, uplácala karbanátky a obalila je v drcených kukuřičných lupínkách. Když je doma nemám, obaluji jenom v solamylu.
Pečící papír jsem potřela olejem, narovnala na něj karbanátky. Olejem jsem je potřela i navrchu.
Strčila do trouby na 180 stupňů a pekla do zlatova. Zhruba po 20 minutách jsem se obrátila - pozor, horké mají tendenci se rozpadat, protože v nich není vajíčko. Ale po vychladnutí jsou celistvé.
Tentokrát byly se salátem z červené řepy. Recept na něj najdete zde: http://ceskyflexitarian.blogspot.com/2015/07/salat-z-cervene-repy.html




Žádné komentáře:

Okomentovat