Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

neděle 6. prosince 2015

Žitné perníčky bez cukru

Vánoce se blíží, ze všech stran se na nás valí recepty na vánoční cukroví...Jenže už sám název cukroví napovídá, že základem je cukr. A protože cukr není zrovna můj kamarád, upekla jsem letos zatím jen perníčky. A jako každý rok bez cukru. Perníčky prostě k Vánocům patří, Tyhle nejsou ihned měkké, nejsou nejkrásnější, ale byt provoní a hlavně - jsou léty
vyzkoušené. Jak se znám, recept bych příští rok opět někde marně hledala. Tak si ho sem dám. Zatím jsem ještě nepřišla na to, jak připravit bílkovou polevu na zdobení perníčků bez cukru, tak je zdobím přepůlenou oloupanou mandlí, nebo oříškem.

Na asi 90 perníčků je potřeba:
500 g žitné mouky (používám celozrnnou zvlášť jemně mletou)
300 g medu
3 vejce
1 prášek do perníku 
plus hřebíček a skořice podle chuti (přidávám tak půl lžičky mletého hřebíčku a lžičku skořice)

Na ozdobu rozšlehané vejce a loupané mandle, nebo lískové oříšky.

Mouku, med, vejce, koření a prášek do perníku jsem smíchala a vypracovala těsto, vyválela ho asi na čtyři milimetry silně a vykrájela. Nechávám hotové perníčky odpočinout buď přes noc, nebo přes den a teprve potom peču v troubě vyhřáté na 200 stupňů 10 minut. Dříve jsem nechávala podle některých receptů odležet těsto, ale hůř se s ním potom pracovalo.




2 komentáře:

  1. Musí se nechat odležet nebo jsou měkké hned?
    Děkuji. Kristýna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou to klasické perníčky, které se musí nechat opravdu dlouho odležet

      Vymazat