Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

čtvrtek 18. února 2016

Ovesný mozeček

Nikdy jsem nepřišla na chuť sladké ovesné kaši. Zkoušela jsem jí s ovocem, s čokoládou, s oříšky. Zkoušela jsem jí studenou, teplou. Zkoušela jsem jí jíst z talíře, z misky...zkoušela jsem jí všelijak a zjistila, že kamarádky z nás nebudou. Přitom ovesné vločky jako takové mám ráda. Mixuju z nich mouku, dělám karbanátky, sekanou. A tak jsem jednou vyzkoušela i ovesný mozeček. Na rozdíl od sladké kaše jsem vločkám v téhle podobě, byť kašovité, přišla na chuť hned. Příprava není nijak složitá. Stačí k tomu:

1 hrnek ovesných vloček
1,5 hrnku vařící vody
1 hrnek nadrobno nakrájené cibule
4 vejce
lžíce přepuštěného másla
kmín, sůl

Ovesné vločky smícháme s mletým kmínem (podle chuti, já dávám vrchovatou čajovou lžičku) a solí.
Zalijeme vařící vodou a necháme chvilku odstát - až se voda vsákne. Můžeme samozřejmě použít vločky, které jsme měli namočené přes noc - záleží na tom, kolik máme času.
Na přepuštěném másle necháme zezlátnout cibuli, přidáme namočené vločky a vejce a mícháme, dokud vejce neztuhnou. Podáváme s hromadou zeleniny. Tentokrát jsem mozeček připravila se zimním mrkvovým salátem - recept na něj je zde: http://ceskyflexitarian.blogspot.com/2016/02/zimni-mrkvovy-salat.html






Žádné komentáře:

Okomentovat