Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

úterý 13. června 2017

Květákový kuskus se zeleninou

Původně jsem chtěla vyzkoušet, květákovou "rýži". Jenomže květák se v mžiku v sekáčku rozdrtil tak nadrobno, že z toho byl "kuskus". Ale myslím, že na chuti mu to vůbec neubralo. Pokud chcete tenhle zdravý kuskus vyzkoušet, připravte si:

Na kuskus
300 g syrového květáku
půl lžičky kurkumy
10 g přepuštěného másla
2 stroužky česneku
sůl
Na zeleninovou směs
Sezónní zeleninu podle vaší chuti a preferencí - já jsem použila půlku červené papriky, plátek máslové dýně, cibuli, kousek malé cukety
čerstvé nebo namočené houby (měla jsem hrstičku sušených shitake)
kousek zázvoru
20 g přepuštěného másla

Květák si nakrájíme na menší kousky a rozsekáme v sekáčku s s-noži. Na pánvi rozehřejeme přepuštěné máslo, přidáme rozsekaný květák a přisypeme kurkumu a sůl. Necháme chvilku osmahnout - jen aby se rozpustila kurkuma, přidáme prolisovaný česnek a pak přilijeme čtvrt hrnku vody a necháme odkryté, aby se nám voda vyvařila - občas zamícháme. Trvá to tak 3 - 5 minut. Jakmile je kuskus sypký, je hotovo.

Mezitím si na druhé pánvi na přepuštěném másle osmažíme nakrájenou cibuli a postupně přidáváme nakrájenou zeleninu, kterou zrovna máme. Nakonec přidáme nastrouhaný zázvor, osolíme a počkáme, až všechno změkne - jen tak do křupava

Můžeme ozdobit jedlými květy - tentokrát jsem použila měsíček:

Žádné komentáře:

Okomentovat