Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

neděle 20. září 2015

Inspirace pro majitele vaflovače

Udělala jsem si radost a pořídila si vaflovač. Moc jsem nevěřila jeho schopnostem a pořídila si takový, ze kterého jdou plotýnky lehce vyjmout a vyčistit (a samozřejmě ještě vyměnit za plotýnky na sendviče a grilovací). Ale vaflovač příjemně překvapil. Vafle jdou při pečení nasucho krásně vyjmout. A tak už pár dní místo pečení v troubě pečivo připravuji v tomhle šikovném udělátku. Už jsem vyzkoušela slané i sladké varianty, vafle i trojhránky pečené v sendvičovači. Pár prvních receptů je zde, další budu postupně přidávat. Dávka těsta je většinou na 4 kusy vaflí  (pokud nepíšu jinak)
Další recepty na vafle - ty bezlepkové - jsou v následujícím článku:http://ceskyflexitarian.blogspot.com/2015/11/bezlepkove-vafle.html

Slané ovesné vafle:

1 vrchovatý hrnek ovesných vloček
1/3 hrnku lněných semínek
1 rovná lžička soli
1 lžíce mletého kmínu
1 hrnek vody

Ovesné vločky se lněnými semínky jsem rozmixovala na jemno, smíchala s vodou, solí a kořením a v rozpáleném vaflovači pekla každou dávku 10 minut.

Tofu vafle - 2 ks

polovina uzeného tofu - cca 90 g¨
100 g ovesných vloček
50 g lněných semínek
190 - 200 ml vody
sůl, pepř

Lněné semínko a ovesné vločky jsem rozmixovala v mixéru. Vysypala do mísy a v mixéru rozmixovala tofu s vodou. Přidala do mísy, osolila, dala do rozpáleného vaflovače a pekla 10 minut. Tyhle jsou nejlepší k zeleninovým polévkám.



Sladké ovesné vafle

1 vrchovatý hrnek ovesných vloček
1/3 hrnku lněných semínek
1 vrchovatá lžíce medu
1 lžička mleté skořice
2 lžíce oleje
1 hrnek vody

Ovesné vločky se lněným semínkem jsem opět rozmixovala v mixéru. Přimíchala vše ostatní, ve vaflovači pekla každou dávku 10 minut.

A protože má vaflovač výměnné plotýnky, vyzkoušela jsem péct i v sendvičovači. Vznikly tak ovesné trojhránky, těch bylo 8 kusů:

Ovesné trojhránky

1 vrchovatý hrnek ovesných vloček
1 hrnek bílého jogurtu
půl lžičky jedlé sody
rovná lžička soli
vrchovatá lžička kmínu

Vločky opět rozmixované na mouku, smíchané s ostatními přísadami. Pečené v sendvičovači - každá dávka cca 15 minut. Na obrázku jsou s cizrnovou pomazánkou - na tu najdete recept tady:http://ceskyflexitarian.blogspot.com/2015/09/pomazanka-z-cizrny.html


Další vyzkoušené jsou:

Sýrové vafle - 2ks
Ty jsem utvořila ze
100 g goudy
4 lžic rozmixovaných ovesných vloček
1 vejce
a tolika vody, aby vzniklo těstíčko husté jako bramborová kaše

Goudu s vejcem jsem rozmixovala na kaši, přidala vločky a vodu.
Pekla 10 minut.

Také zmizely dřív, než jsem je stihla vyfotit.







Žádné komentáře:

Okomentovat