Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

pondělí 25. ledna 2016

Zelenina "na zádíčka"

Tak už jsem zkoušela zeleninu smaženou, vařenou, pečenou, dušenou, plněnou...a nedávno jsem na webu narazila na úpravu zeleniny "na zádíčka". Hledala jsem recept na růžičkovou kapustu a našla tenhle nápad u pana Cuketky.
Růžičková kapusta, pro mě jinak nejedlá, mi zachutnala tak, že jsem začala experimentovat i s další zeleninou...
Doporučovaná byla také brokolice, květák...ani jedno jsem doma neměla, kapusta už byla snězená, tak jsem sáhla po cibuli a po mrkvi.
Postup je stejný u všech druhů  zeleniny. Stačí pánev s poklicí, zelenina a lžíce přepuštěného másla. Může se samozřejmě použít i jiný tuk, ale mně prostě nejvíc chutná to máslo.
Tak nejdříve ty kapustičky. Oloupeme z nich vrchní lístky a každou hlavičku překrojíme napůl.
Řeznou stranou položíme na rozpuštěné máslo a na střední teplotu smažíme tak dlouho, až budou kapustičky na řezu zlátnout. Potom zaklepeme pánví tak, aby se kapustičky obrátily "na zádíčka" - můžeme si pomoci vidličkou. Přiklopíme pokličkou, počkáme ještě pár vteřin, až se pod pokličkou utvoří pára a vypneme. No a za deset minut můžeme servírovat. Zelenina není rozvařená, je tak akorát "al dente" :-) Takle jsem zkoušela růžičkovou kapustu. Poprvé byla jen posypaná nastrouhaným sýrem:

 Příště jsem jí vyzkoušela jako přílohu k volským okům smaženým ve formičce z červené papriky:
No a dnes jsem na zádíčkách připravila cibuli a špalíčky mrkve a k nim si rozmixovala tvaroh s červenou paprikou a bylinkami:

A tady na zádíčka připravená mrkev s ořechovo-celerovým dipem (recept na dip zde: 




Žádné komentáře:

Okomentovat