Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

pondělí 13. června 2016

Ředkvičkový guláš

Ředkvičky mám nejraději syrové. Jen tak, na žitný chleba s máslem, nebo salát ze syrových ředkviček. Ale čeho je moc, toho je příliš.V tomhle počasí se ředkvičkám vyloženě daří...a když jsou syrové k snídani, k svačině...k obědu už je potřeba změna. A tak jsem včera stvořila ředkvičkový guláš. A protože jsem potřebovala, aby zároveň zasytil, přidala jsem nakonec hrst hrachových vloček. Tyhle vločky jsou výborná věc. Stačí je dát třeba do hotové polévky místo zavářky. Jsou bezlepkové, hotové téměř okamžitě...
Pokud si chcete doma ředkvičkový guláš vyzkoušet, potřebujete na něj:

500 g ředkviček (použila jsem žluté a červené)
3 cibule
3 lžíce oleje
1 malý rajský protlak
hrst hrachových vloček
3 stroužky česneku
1 lžíce bezlepkové sojové omáčky (Tamari)
1 rovná lžíce melasy (nemáte-li, tak lžička třtinového cukru)
vrchovatá lžička mletého kmínu
vrchovatá lžička sladké papriky
špetka pálivé papriky
pepř, sůl 

Cibuli zpěníme na oleji a postupně k ní přidáváme ředkvičky nakrájené na plátky. Menší jsem krájela na kolečka, větší na půlkolečka. 
Když začínají ředkvičky zlátnout, přidáme kmín - ten necháme rozvonět a potom přidáme rajský protlak, papriku sladkou i pálivou, pepř, sůl a prolisovaný česnek.
Zalijeme troškou vody - jen tak, aby bylo vše potopené, přidáme lžíci melasy, nebo lžičku třtinového cukru, sojovou omáčku a pod pokličkou dusíme 10 minut. Potom přisypeme hrst hrachových vloček a necháme ještě 5 minut dusit.
Tentokrát jsem podávala s rýží: 

  • 4

Žádné komentáře:

Okomentovat