Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

středa 17. června 2015

Inspirace vzpomínkou na "vlašák"

Patřím ke generaci, která ještě pamatuje, jak se v deset běželo do kantýny pro rohlík a deset deka "vlašáku" do papíru :-) Tenhle salát je tou vzpomínkou tak trošku inspirovaný. Jinak patří spíš k zimním pokrmům, teď už je na zahrádce plno čerstvé zeleniny. Ale dneska jsem našla v lednici poslední půl sklenice domácího kysaného zelí, tak jsem ho chtěla nějak spotřebovat.

Na salát potřebujeme:
cca 250 g kysaného zelí
1 balíček mražené zeleniny (mrkev, hrášek, kukuřice)
půl uzeného tofu
100 g majolky (případně sojanézy, tofunézy (postup u dýňového salátu) či majonézy ze slunečnice
Na ozdobu jsem použila zelenou petrželku a květ měsíčku, který je také jedlý

Z kysaného zelí jsem vymačkala vodu a nasekala ho na drobno.
Balíček mražené zeleniny jsem podusila pár minut v cca 1 cm vody. Nevím, jestli podusila je přesné...spíš jsem tu zeleninu na sporáku nechala pod pokličkou jen rozmrazit.
Tofu jsem nastrouhala na hrubém struhadle.
No a potom jsem scezenou zeleninu, zelí a tofu smíchala s majolkou.
Přisolovat není potřeba, zelí je slané dost.





Žádné komentáře:

Okomentovat