Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

pátek 3. července 2015

Cuketový salát (aneb variace na bramborový)

Tak mi od včerejška zbyly pohankové karbanátky. Ale co k nim? Po salátu z červené řepy se jen zaprášilo, zkusím tedy udělat jiný. Vyběhla jsem na zahrádku, omrkla úrodu a do kuchyně si donesla:

mladou cuketu
hrášek
mrkev
hrst zelené petržele
snítku kopru
cibuli

a doma jsem ještě přidala:

kousek celeru
šťávu z půlky citronu
sůl, pepř
majolku (dala jsem domácí slunečnicovou - recept zde http://ceskyflexitarian.blogspot.com/2015/07/slunecnicova-majoneza.html , ale dá se samozřejmě použít i klasická kupovaná

Cuketu jsem oloupala, měkký vnitřek vydlabala a nakrájela jsem jí na drobné kostičky. V míse jsem jí zakapala citronovou šťávou, posypala pepřem a nechala odležet, než jsem si připravila ostatní zeleninu. Mrkev jsem nakrájela na půlkolečka, hrášek vyloupala, cibuli nakrájela na drobné kostičky a celer najemno nastrouhala. Kopr a petrželku nasekala na jemno a vše přidala k cuketě. Promíchala jsem se slunečnicovou majonézou, osolila a dala na chvilku odležet do lednice.






Žádné komentáře:

Okomentovat