Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

úterý 14. července 2015

Drožďová pomazánka

Připadá mi, že tuhle pomazánku člověk buď miluje, nebo nenávidí. Jako malá jsem jí nemohla ani cítit...a to doslova. Jednou, když byly děti malé, měla jsem pocit, že potřebují doplnit vitamín B a tak jsem se teda přemohla a pustila se do vaření. Ochutnala jsem, abych věděla, co těm nebožátkům budu servírovat...a od té doby se u nás dělá pravidelně. Teda - kdykoliv si vzpomenu, že mám koupit droždí :-) Škoda, že už se neprodává na váhu. Kdysi ve vesnickém krámku vytáhla paní prodavačka cihlu droždí k váze, odkrojila pořádný kus a zabalila do papíru. Dneska se u  nás prý už droždí ani nevyrábí...Budete-li si chtít pomazánku vyrobit, připravte si:

4 kostky droždí
4 vejce
1 cibuli
1 lžíci přepuštěného másla
1 lžíci plnotučné hořčice
4 stroužky česneku
hrst petrželové natě
sůl a pepř

Cibuli nakrájíme nadrobno a zpěníme na másle. Rozdrobíme na ní droždí a mícháme. Nejdříve se droždí rozpustí, potom se začne oddělovat od tuku a nakonec začne vonět. V tu chvíli přidáme vejce a mícháme, dokud neztuhnou. Nakonec přidáme hořčici, prolisovaný česnek, sůl a pepř.

Žádné komentáře:

Okomentovat