Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

sobota 17. října 2015

Golubce - trochu jinak


Tenhle oběd je trošku náročnější na přípravu. Ale zase je golubců plný pekáček a tak vydrží i v početnější rodině na druhý den. Dělají se v Polsku, na Ukrajině, dělaly je i naše babičky. Pod různými názvy, s různými přísadami, většinou s mletým masem...no a tyhle jsou bez masa a ještě kombinované s kořením z druhého konce světa. Globalizace se dotkla i vaření a tak dnes vznikly golubce s příchutí kari :-)
Potřebné přísady jsou:

1 menší hlávka zelí
1 hrnek rýže
1 hrnek čočky
4 velké cibule
1 kg rajčat (v zimě můžeme nahradit velkým rajským protlakem)
1 lžíce kari koření
1 hlavička česneku
6 lžic oleje
2 lžíce kvalitní sojové omáčky
pepř, drcený koriandr, sůl

Nejdříve jsem dala vařit rýži a předem namočenou čočku. Obojí doměkka.
Než se rýže a čočka uvařily, připravila jsem si zelné listy. Ze zelí vykrojila košťál a hlávku dala vařit do vody.
Po cca 5 minutách začala vidličkou odebírat vnější listy. Spotřebovala jsem jich asi 10. List vždy odloupnu z hlávky a po odkapání ještě trošku skrojím střední tuhé žebro, aby šel list dobře zarolovat.
Zbytek hlávky jsem nasekala najemno a dala do pekáčku, ve kterém už čekala zpěněná nadrobno nakrájená cibule.
Rajčata jsem spařila, oloupala a nakrájela na větší kusy, přidala je také do pekáče a vše zasypala vrchovatou lžící kari koření. V zimě se dá místo rajčat použít větší rajský protlak smíchaný s vodou.
Uvařenou rýži jsem smíchala s čočkou, přidala prolisovaný česnek, pepř, mletý koriandr, dvě lžíce sojové omáčky a osolila. Směsí naplnila zelné listy, které jsem kladla do pekáčku na připravenou zeleninu.
Pekla v troubě předehřáté na 200 stupňů cca hodinu, v polovině pečení otočila.



Žádné komentáře:

Okomentovat