Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

středa 11. listopadu 2015

Bezlepkové vafle

Tak už se mi receptů na vafle nahromadilo docela dost. A když potom hledám ty správné, prokousávám se hromádkou receptů na všechny. Proto jsem oddělila vafle bezlepkové...
Dnes jsem vyzkoušela vafle bez vajec:

Sýrovo-pohankové vafle - 2 ks
Bylo na ně potřeba:
100 g tvrdého sýra
100 g pohankové mouky
200 ml vody
sůl podle chuti

Tvrdý sýr jsem rozmixovala s vodou, přimíchala jsem pohankovou mouku, osolila  a vafle pekla 10 minut.

Další vyzkoušené jsou:

Slané vafle z dýně hokaido - 4 ks

2 - 3 vejce (podle velikosti)
300 g dýně hokaido
1 vrchovatá lžíce kukuřičného škrobu
2 vrchovaté lžíce pohankové mouky
1 lžíce grilovacího koření¨
sůl

Dýni jsem vydlabala a nakrájela na menší kostky - neloupe se. Rozmixovala s vejci na hladkou kaši. Potom jsem přidala škrob, mouku, koření a sůl. Promíchala, těsto rozdělila na 4 díly, lžící navrstvila do rozpáleného vaflovače a každou dávku pekla 10 minut.


Kukuřičné vafle:

Na 2 kousky těchto křupavých vaflí jsem spotřebovala:
4 vrchovaté lžíce hladké kukuřičné mouky
2 vejce
půl lžičky soli (a koření přidávám podle nálady a chuti -dnes medvědí česnek, rozmarýn a pepř)
...a trošku vody na zředění - cca 4 lžíce
Pekla jsem ve vaflovači 10 minut. Jinak tyhle vafle jsou - pokud vynecháme koření - nejvíce vhodné i ke zdobení na sladko. Trošku bez koření připomínají chutí piškoty.

Vafle z domácí jáhlové mouky - 2 ks
100 g goudy
2 vejce
4 lžíce domácí jáhlové mouky
trošku vody na zředění

Sýr jsem rozmixovala s vejci, přisypala jáhlovou mouku, trošku zředila vodou a pekla 10 minut. 

Ještě jednodušší vafle z jáhel jsou následující: 

Jáhlovo - mrkvové vafle
Na ty jsem spotřebovala:
půl hrnku jáhel
1 mrkev
2 lžíce oleje
česnek
sůl, pepř
Jáhly namočíme na několik hodin, poté 2x spaříme vroucí vodou. Scedíme a v mixéru rozmixujeme se syrovou mrkví, solí a pepřem. Jestliže se špatně mixuje, klidně přidáme trošku vody. 
Nakonec přidáme rozetřený česnek a ve vaflovači pečeme 7 - 10 minut:  
Obdobou těchto vaflí jsou:

Jáhlovo-bylinkové vafle
1 hrnek jáhel
4 lžíce oleje
1/2 hrnku bylinek podle chuti (tady libeček, petrželová nať hladká i kudrnka, rozmarýn, šalvěj)
2 stroužky česneku
sůl
Jáhly si pár hodin předem namočíme (pokud to nestihneme, nic se neděje, jen budeme muset přidat o trochu víc vody při mixování). 
Připravené jáhly 2x spaříme vroucí vodou a dáme do mixéru. Chvilku mixujeme nasucho, potom přidáme olej a trošku vody. Té vody jen tolik, aby mixér udržel hmotu v chodu, těsto nesmí být moc řídké - bude asi jako bramborové pyré.
Před koncem mixování přidáme do mixéru lístečky bylinek, které  nám zrovna rostou na zahradě a které máme nejraději. Necháme mixovat už jen pár vteřin, aby bylinky zůstaly jen posekané. Nakonec přidáme česnek a sůl podle chuti.
Každou dávku pečeme ve vaflovači asi 5 minut. Necháme-li vafle kratší dobu, budou měkčí a můžeme je použít třeba jako přílohu k polévce. Budeme-li je péci déle, budou z nich spíše krekry, vhodné jako pohoštění třeba pro návštěvu:

Vafle z červené řepy a vlašských ořechů
70 g vlašských ořechů
2 vejce
120 g červené řepy
sůl

Vlašské ořechy jsem rozmixovala a dala do misky. Do mixéru jsem potom dala dvě vejce a očištěnou syrovou červenou řepu a rozmixovala. Smíchala s ořechy, osolila a 10 minut pekla ve vaflovači.


Vafle pohankovo - mrkvové
60 g světlé pohanky namočené přes noc, nebo alespoň na pár hodin
1 vejce
2 střední mkrve
sůl a koření podle chuti

Pohanku scedíme, mrkev nakrájíme na kousky a vše rozmixujeme v mixéru na kaši.
Pečeme ve vaflovači 10 minut.
Pokud vynecháme sůl a koření, jsou dobré i ve sladké variantě :-)



3 komentáře:

  1. tak wafle z řepy - asi jsem toho nalila moc (podle vašeho množství, možná jsem měla moc velká vejce ? :-)) a vytékalo mi to z waflovače ... pak byly ty wafle moc měkké... ale chuťově dobré ! Tak nevím, kde jsem udělala chybu :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě mrzí. Možná byly opravdu větší vejce, nebo jste možná měla šťavnatější řepu (ta moje ve sklepě dost ryhle po sklizni vysychá). S vaflemi je to vždycky trošku dobrodružství, odhadnout přesné množství těsta, aby nevytekly. Budu se snažit při dalších receptech nějak popsat, jaká by měla být u konkrétního receptu konzistence těsta. Tady by to měla být taková "hustější bramborová kaše" :-)

      Vymazat
  2. Jáhlovo bylinkové! Ty vypadají dobře. 😊

    OdpovědětVymazat