Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

sobota 2. ledna 2016

Domácí ovocný čaj

V létě řeším pitný režim vodou s trochou rozmixovaného ovoce, bylinek. Ale v zimě si organismus žádá něco na prohřátí. Běžně vařím jablečný čaj ze slupek, šípkový čaj, čaj se zázvorem...nu,  chtělo by to něco pro zpestření. Tak jsem se v obchodě zastavila před regálem s čaji. A nestačila žasnout,  co všechno jsou výrobci schopni vyprodukovat. Čaj s příchutí hruška s čokoládou...čaj s příchutí borůvkový muffin...Proboha, proč? To jako když se napiju čaje s příchutí muffinu, nebudu už potom mít hlad? A co to vlastně obsahuje? Že by sušené muffíny? ;-) Vzala jsem do ruky čaj, který se tvářil přirozeněji - švestka a jablko. Obsahoval něco jablečné dužiny, ibišek, kyselinu citronovou, jablečné aroma, švestkové aroma...Přešla mě chuť.
 A tak jsem se porozhlédla doma po zásobách a začala tvořit. První ovocný čaj byl, řekněme - zahradní směs :-) Aneb co sklep a mrazák daly.
Sklep dal scvrkávající se hrušku, o něco lépe vypadající jablko, mrazák pár kuliček černého rybízu...z poličky s kořením jsem přidala kousek skořice, hřebíček, špetku sušené stévie.
Ovoce jsem omyla, nakrájela, přidala koření a dala vařit do vody. Vařila 10 minut a konvice zdravého ovocného čaje byla na světě. Ano, je to malinko pracnější, než vyluhovat sáček. Ale chuť je mnohem lepší, nehledě na to, že čaj obsahuje opravdu jen to, co nám dala příroda.
Experimentování se meze nekladou. V mrazáku čeká ještě červený rybíz, jahody, ve sklepě další jablka, ve skříni sušené šípky, citronová verbena, hřebíček, skořice, badyán, kardamom, pro barvu sušené bezinky...občas je možné přidat kus pomeranče, mandarinky...zkoušejte, experimentujte, vitamíny doplňujte :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat