Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

čtvrtek 24. března 2016

Dýňový dip

Na půdě odpočívá ještě pár olejných dýní od podzimu. Nejdřív se spotřebovaly dýně máslové, potom hokaidó. Olejné, které mám spíš na semínka, zbývají nakonec. Jejich dužina není nic extra, proto se snažím jí přidávat spíš do karbanátků. Včera jsem je pekla, ale dýně bylo moc a tak troška pečené zbyla. Tak jsem přemýšlela, co s ní. A protože jsem dneska dělala celerové hranolky, padla volba na dýňový dip. No, možná spíš dýňovo - dýňový. Úplně přesně dýňovo - dýňovo - dýňový :-) Potřebovala jsem na něj totiž:

půl hrnku dýňových semínek
250 g pečené dýně
4 lžíce dýňového oleje 

a kromě těchto dýňových surovin ještě:

1 lžíci sušené cibule
šťávů z půlky citronu
sůl, pepř
půl hrnku vody

Vytáhla jsem mixér a mixovala v následujícím pořadí:
Nejdříve dýňová semínka a sušenou cibuli - rozmixovat na prášek.
Pak jsem přidala všechny zbývající suroviny a mixovala dohladka.


Dip byl tentokrát s celerovými hranolky pečenými v troubě (recept zde: http://ceskyflexitarian.blogspot.cz/2016/01/celerove-hranolky-s-hrachovym-dipem.html )
a s volskými oky vařenými ve formě v páře: 

Žádné komentáře:

Okomentovat