Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

středa 14. září 2016

Fazolovo-zeleninový guláš

Dnes se na mě na záhonku usmívala téměř červená dýnička hokaidó. Moc vyrůst nestihla, takový menší grapefruit, ale barvu měla skoro jako červená paprika. Tak jsem si jí odnesla do kuchyně a přemýšlela, co s ní. Na lince jsem měla namočené červené fazole na paštiku, ale nakonec jsem se rozhodla zkombinovat je s dýní...a byl z toho guláš "co zahrada dala":

250 g předem namočených červených fazolí
1 malá dýně hokaidó
4 cibule
4 papriky (2 zelené a 2 červené)
4 přezrálá rajčata
4 stroužky česneku
4 lžíce oleje
sladká paprika
špetka chilli
pepř
sůl

Nejdřív jsem si propláchla namočené fazole a dala je vařit do studené vody.
Než se začaly vařit, rozmixovala jsem rajčata a přecedila je - vznikla mi tak rajčatová šťáva.
Jakmile fazole přešly varem, scedila jsem je a zalila čerstvou vodou smíchanou s vyrobenou rajčatovou šťávou tak, aby bylo tekutiny tak půl cm nad fazole. Vařila jsem v tlakovém hrnci 30 minut.
Mezitím jsem si oloupala a na kostičky nakrájela cibuli a dala jí zpěnit na olej. Postupně jsem přidala omytou a na kostky nakrájenou dýni (neoloupanou), na nudličky nakrájenou papriku a nasekaný česnek. Nakonec jsem přisypala červenou papriku a chilli, nechala vše rozpustit, přidala pepř a sůl a uvařené fazole i se zbytkem tekutiny. Pomalu jsem nechala pod pokličkou probublávat 20 minut a bylo hotovo:

Žádné komentáře:

Okomentovat