Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

neděle 13. června 2021

Limonáda z květů černého bezu


Jeden z prvních receptů, které jsem na blog přidávala, byla limonáda z květů černého bezu. Je to už pár let - ta původní byla z převařené vody, s hromadou cukru...postupem času jsem recept zjednodušila a protože se osvědčil, přidávám sem tento nový. Je na sklenici o objemu 5 litrů, pro menší je potřeba jen upravit množství cukru, ostatní zůstává. Na každý litr vody počítáme 1 lžíci cukru plus jednu navíc "na sklenici". 

 Na 5l sklenici tedy potřebujeme:

10 květů černého bezu
6 lžic cukru (1lžíci na každý litr vody plus 1 lžíci na sklenici)
hrst rozinek
1 citron
půl lžičky sušeného droždí

Ve sklenici rozpustíme ve vodě cukr, přidáme omyté rozinky a 1 citron nakrájený na plátky (pokud máme chemicky neošetřený, tak i s kůrou, jinak oloupeme) a půl lžičky droždí.
Z květů bezu odstřihneme silné zelené stopky a květy přidáme do sklenice. Neomýváme je, jen je očistíme od různých breberek. Promícháme, zakryjeme ubrouskem a necháme 24 hodin stát v teple.
Poté přecedíme do uzavíratelných lahví (obyčejné PETky) a dáme do chladničky. 
Za 1 - 2 dny už je limonáda perlivá a vhodná k pití. Čím déle zraje, tím více bublinek a méně cukru:





5 komentářů:

  1. Tak limonáda vypadá úplně úžasně! ta by se dala pít i tak trochu v dietě. Úplně vidím, jak by si šla zaveslovat na veslovací trenažer a pak se osvěžila touhle skvělou limonádou. Už se těším, až bude léto a tuhle limonádu si budu moc dělat i normálně do parných dnů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není nutné čekat na další úrodu bezových květů. Úplně stejně se dá udělat i limonáda z čerstvého zázvoru, nebo sušené levandule :-)

      Vymazat
  2. To je opravdu skvělý nápad, je pravda, že kdykoliv jsem v restauraci nebo kavárně a uvidím v nápojovém lístku domácí limonádu z bezových květů, tak vždy přesně vím, co si objednat. Doma mne popravdě ještě nenapadlo zkusit vyrobit tuto pochutinu, takže tomu určitě dám šanci. Navíc máme teď nově doma smoothie maker, který při použití slevového kuponu vyšel na pár stovek, tak by mohla jít práce od ruky.

    OdpovědětVymazat
  3. Vyrábět si domácí limonády je moc dobrý nápad. Jen si teda říkám, jestli není lepší si spíše jednou za čas zobnout trochu reishi a dodat tak tělu přirozenou obranyschopnost v podobě starodávné čínské medicíny, na kterou nedali dopustit ani bájní mnichové v Himalájích. Jaký máte přístup k takové medicíně vy?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Protože nežiji ani v Číně, ani jako mnich v Himalájích, ale v Evropě, řídím se spíš radami našich babiček a živím se z větší části tím, co nám poskytuje naše okolí a poslouchám své tělo :-) Ale samozřejmě jsem zkoušela všechno a paradoxně mi to pomohlo, i když trochu jinak...díky makrobiotice jsem zjistila, že jsem alergická na pšenici...při ájurvédském stravování jsem měla takové problémy, že jsem si nechala udělat genetické testy a byla mi zjištěna laktózová intolerance...

      Vymazat