Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

pondělí 2. srpna 2021

Pečené cuketové placky

 Upozornění na úvod: Tento recept je určený jen pro majitele odšťavňovače. Ostatní musí hledat na netu dál a nechávat cuketu vypotit, nebo jí víc zahušťovat :-)

Letošní deštivé léto přeje cuketám. Déšť je pravidelně zalévá a ony rostou takovou rychlostí, že než cuketu utrhnu, už dosahuje velikosti kyje, za který by se nemusel stydět ani lovec mamutů.  Tyhle obryně jsem zkusila odšťavňovat, protože v receptech psané "nastrouhané osolíme a necháme vypotit na cedníku" by znamenalo vlastnit cedník velikosti škopku a čekat půl dne, než všechna voda vykape.

Takže cuketu nejdříve oloupu, odšťavním a pokračuji dál (šťávu, které jsou téměř 2 litry používám ochucenou na pití):

1500 g cuketové drti
150 g cizrnové mouky (prostě drť zvážím a použiji 1/10 cizrnové mouky)
2 lžíce škrobu nebo kukuřičné mouky 
4 lžíce lahůdkového droždí
1 hlavička česneku 
majoránka podle chuti
1 rovná lžička soli
2 lžíce domácí vegety (dělám si vlastní, bez soli a glutamátu, recept                                        zde: https://ceskyflexitarian.blogspot.com/2021/03/domaci-vegeta-bez-soli.html  )

Všechny přísady pořádně promícháme a rozdělíme na dva plechy na pečící papír potřený olivovým olejem. Rukou uhladíme a pečeme v troubě vyhřáté na 180 stupňů na horkovzduch 40 - 50 minut - prostě dokud nezezlátnou. Dají se samozřejmě dělat i jednotlivé placičky, ale takhle mi to přijde rychlejší, upéct dvě velké a nakrájet na dílky: 


4 komentáře:

  1. Dobrý den, také jsem si oblíbila cuketové placky, které jsou podle mě na přípravu jedny z nejjednodušších. Přidávám k nim i další ingredience včetně piniových ořechů, které jim dodají tu správnou chuť. Také jsem tomu nejdříve nevěřila, ale kamarádkami to doporučila a po ochutnání jsem si přišla jak v sedmém nebi.

    OdpovědětVymazat
  2. Zdravím, skvělý recept. Cuketové placky, nebo lépe prakticky jakékoli placky, jsou mým oblíbeným jídlem. Miluju nejen jejich chuť, ale i jejich rychlou přípravu, kdy si mohu klidně na ráno naplánovat i nějakou jinou aktivitu. Vždy do nich však přidávám i dost česneku, u kterého jsem slyšela, že může mít pozitivní vliv na výdrž u mužů.

    OdpovědětVymazat
  3. Super, miluji zdravou výživu a ráda zkouším jakýkoliv nový zdravý recept, co kde najdu. Poslední dobou používám i trvanlivé potraviny ARAX, které mi doporučila kamarádka, která je velmi dobrá kuchařka a nebojí se experimentovat se zdravými potravinami. Celá naše rodina je velkými jedlíky luštěnin a těstovin, takže jsme velice spokojení.

    OdpovědětVymazat
  4. Koukám že tyto cuketové placky se dají jíst takřka ke všemu, že? Protože mě napadá že taková koprová omáčka by s nimi nemusela být rozhodně k zahození. Vždyť já k ní vždy jím brambory a to mně už tak nebaví jako dříve. Chce to zase změnu.

    OdpovědětVymazat