Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

úterý 17. listopadu 2015

Guláš z hrachu a mrkve

Na dnešní guláš jsem použila půlený loupaný hrách. Na namočení mu totiž stačí v porovnáním s klasickým neloupaným jen chvilka. Přesné poměry tentokrát neuvádím, protože stejně jako u klasického guláše, každý si ho určitě přizpůsobí podle své chuti - takže spíš taková inspirace.

Cibule
Hrnek namočeného žlutého půleného hrachu
Několik velikých mrkví
Česnek
Sladká paprika, pepř, chilli, kmín
Olej

Hrách jsem si pár hodin předem namočila do vody (stačí cca 2 hodiny). Cibuli jsem nakrájela nadrobno a dala zpěnit na olej. Mezitím, co se pomalu smažila, jsem si oškrábala mrkev - pěknou hromádku -  a nakrájenou na čtvrtkolečka jí přidala k cibuli, potom zasypala lžící mletého kmínu, přidala papriku, chilli a prolisovaný česnek a hned zalila vodou, aby to nezhořklo. Přisypala jsem scezený hrách, pepř a vařila 30 minut. Hrách i mrkev už byly měkké, ale pořád se mi zdál guláš řídký. Tak jsem odebrala sběračku hustého a v hrnku rozmixovala ponorným mixérem dohladka. Vlila zpět do guláše, osolila a bylo hotovo. Může se podávat s chlebem, těstovinami, rýží...já zvolila tentokrát slanou ovesnou vafli.

2 komentáře: