Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

úterý 17. listopadu 2015

Pečená jablka

Co dělat, když máte chuť na štrůdl a přitom máte pocit, že toho sladkého pečiva za poslední dobu už bylo víc, než dost? ...a co to udělat trošku jinak a mlsat bez výčitek?
Nejdřív jsem si chtěla jen upéct jablka. Seběhla jsem do sklepa pro ty "druhojakostní". Naloupala jsem jich pořádnou hromadu. Ze slupek byl samozřejmě čaj.
No a na kusy nakrájená jablka jsem smíchala s propláchnutými rozinkami, skořicí a hřebíčkem a trošku podlila vodou. Dala do zapékací misky a pekla cca hodinu přikryté a pak ještě čtvrt hodiny odkryté. Doba je orientační, protože záleží na druhu jablek, zda se rozsypávají, nebo drží pohromadě a podobně. Jenže i po téhle době pořád v misce byla na dně vypečená šťáva. Tak jsem misku z trouby vytáhla, vzala pár lžic rozmixovaných ovesných vloček a vmíchala do jablek. Nechala vychladnout...a z první dávky na mě téměř nic nezbylo :-) Tak jsem se vrhla na druhou a přitom si už zapsala, kolik čeho bylo...
Takže na 4 misky jablek jsem potřebovala:
1250 g loupaných jablek
125 g rozinek
1 lžíci mleté skořice
asi půl lžičky mletého hřebíčku
1 dl vody na počáteční podlití
4 lžíce rozmixovaných ovesných vloček
Postup jsem už prozradila výš...Pokud hotová jablka dáte do uzavíratelné dózičky, máte zdravou svačinu pro sebe do práce nebo pro děti do školy...takový štrůdl bez těsta :-)
Poznámky pod čarou:
Když mají jablka scvrklou slupku, je rychlejší je nastrouhat (rozpůlit, vykrojit jádřinec a slupka po nastrouhání nahrubo zůstane v ruce)
Dají se péct i v remosce - v tom případě se nemusí vůbec podlévat.
Při pečení se může přidat i trošku rumu - alkohol vyprchá a jablka získají zase jinou příchuť.

Žádné komentáře:

Okomentovat