Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

sobota 29. října 2016

Růžová podzimní pomazánka

Kysané zelí je zdravé. Moc zdravé. Ale přiznávám, že samotné mi moc nejede. Je na mě takové moc ostré. A tak většinou tu jeho ostrost vyvažuji červenou řepou. Většinou jsem z obojího dělala salát. Zelí, nahrubo nastrouhaná červená řepa a troška majolky. Je z toho salát, který se dá použít třeba ke karbanátkům.
Dneska jsem tenhle salát vyzkoušela v maličko jiné podobě a vznikla vlastně zdravá podzimní pomazánka.
Použila jsem:
1 díl kysaného zelí (domácího)
1 díl červené řepy
a trošku majonézy podle chuti

Řepu pečeme v troubě na nejvyšší stupeň 15 - 20 minut. Neměla by být upečená úplně doměkka, jen počkáme, až se trochu "odfoukne" slupka a jde pěkně sloupnout. Necháme jí vychladnout a nastrouháme na jemném struhadle.
Zelí nasekáme hodně na jemno a smícháme s řepou a majonézou.
Tahle pomazánka se dá použít i na chlebíčky nebo jednohubky. Tentokrát jsem jjí vyzkoušela na pohankových vaflích:


Žádné komentáře:

Okomentovat