Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

pátek 24. července 2020

Dubajky

Tyhle bezlepkové sušenky se jmenují dubajky podle své příchutě...prostě jsem si růžovou vodu a kardamom přivezla z Dubaje. Chtěla jsem růžovou vodu vyzkoušet, protože jsem jí jako přísadu do sladkých pokrmů našla už v kuchařce po babičce z počátku 20. století. Pravda, k běžnému sortimentu našich supermarketů nepatří, ale pokud se k ní dostanete, neváhejte jí vyzkoušet. Sušenky se samozřejmě dají upéct i bez ní, ale už to nebudou dubajky, ale třeba jen kardamomky.
Pokud je chcete vyzkoušet, připravte si:

200 g cizrnové mouky
100 g másla (vegani použijí kokosový olej, jen musí počítat s tím, že je těsto drobivější)
90 g nerafinovaného třtinového cukru
5 lžiček růžové vody
1/2 lžičky kardamomu (tobolky rozmáčkneme paličkou na maso a použijeme jen semínka)

Cukr rozmixujeme v mlýnku na kávu se semínky kardamomu. Všechny přísady smícháme, rukou zpracujeme na vláčné těsto a uděláme z něj váleček, který rozdělíme na 30 dílků. Z každého dílku utvoříme na plech kuličku a rozplácneme paličkou na maso, kterou jsme obalili potravinářskou fólií:

Pečeme v troubě vyhřáté na 150 stupňů 25 minut: 


Zkoušela jsem místo másla použít kokosový olej, ale těsto mělo tendenci se rozpadat. Tak jsem ho upekla v silikonové formě a vznikly svátečnější sušenky (vhodné třeba jako vánoční cukroví):

Žádné komentáře:

Okomentovat