Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

úterý 10. ledna 2017

Vzpomínka na vitamínový salát

Recept inspirovaný vzpomínkou na "vlašák" z kantýny jsem sem už přidávala. Ve stejném období se prodával ještě jeden oblíbený salát. Tuším, že se tenkrát jmenoval "vitamínový", nebo tak nějak...obsahoval červené zelí, výrobní salám, cibuli a majolku...a k němu samozřejmě rohlík. Po rohlíku se mi za ty roky, co nesmím pšenici, ještě nezastesklo. Po salátu několikrát. Tak jsem ho dnes vyrobila v trošku modernější verzi.
Vyjímečně jsem v něm použila cukr. Ale zkoušela jsem to s medem a opravdu to nebylo ono. Navíc je v téhle podobě použitý cukr spíš jako koření (vlastně ho ani jinak nepoužívám). Zde vidíte, kde má u nás doma místo - na poličce s kořením - a to ještě přírodní třtinový. Za rok nespotřebuji ani tu skleničku:
Ale zpět k receptu. Připavíme si: 

1 malou hlávku červeného zelí
cibuli podle chuti
1 uzené tofu
majolku (domácí, kupovanou, veganskou...jakou jste zvyklí používat)

Na nálev:
1/4 l vody
4 lžíce octa
4 lžičky cukru
1 lžička soli

Do vroucího nálevu vsypeme na jemno nakrájené zelí a asi 5 minut povaříme.
Scedíme, do horkého zelí přidáme na jemno nakrájenou cibuli a necháme vychladit.
Potom přidáme nahrubo nastrouhané uzené tofu a majolku. 
Promícháme a můžeme podávat: 

Žádné komentáře:

Okomentovat