Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

pondělí 10. června 2019

Bylinková tofu pomazánka

Původně jsem chtěla dělat variaci na pesto. Nu a zjistila jsem, že se mi v lednici krčí bílé tofu, kterému brzy končí datum spotřeby. Právě bílému tofu jsem dlouho nemohla přijít na chuť. Pak jsem jednou někde vyčetla, že jeho chuť neutralizuje citronová šťáva. Zkusila jsem...a ano, opravdu to funguje a tak si ho občas koupím. Po dnešku možná ještě častěji, protože variací na tuhle bylinkovou pomazánku se nabízí mnohem víc, bylinky se zelenají o sto šest.

Na tu dnešní jsem použila:

1 bílé tofu
svazeček petrželky
svazeček bazalky
větší hrst slunečnicových semínek
lžíci olivového oleje
1 stroužek česneku
šťávu z půlky citronu (je-li malý, z celého)
sůl
a trošky vody

Slunečnicová semínka opražíme do zlatova na pár kapkách olivového oleje.
Než vychladnou, omyjeme si bylinky, osušíme a dáme do sekáčku.
Přidáme sůl, nalámané tofu, stroužek česneku, zbylý olivový olej a bylinky. Můžeme zředit troškou vody, aby se pomazánka nedrobila.
No a pak už stačí jen namazat na oblíbený chleba (v mém případě celožitný kváskový), ozdobit zeleninou a večeře je na stole:

Žádné komentáře:

Okomentovat