Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

úterý 5. listopadu 2019

Knedlíčky do polévky

Snažím se spotřebovat zásoby. A narazila jsem na zapomenutou hrstku hrachových vloček. Protože jsem zrovna vařila zeleninový vývar, rozhodla jsem se, že budou základem pro knedlíčky do polévky. Spotřebovala jsem:

30 g hrachových vloček
30 g cizrnové mouky
20 g zlatého lněného semínka
20 g lahůdkového droždí
80 ml vody
lžičku majoránky
4 stroužky česneku
špetka muškátového květu
pepř a sůl podle chuti
hrstku jemných ovesných vloček na zahuštění

Hrachové vločky ještě trošku podrtíme, aby z nich byla taková hrubší strouhanka.
Přidáme cizrnovou mouku, rozmixované lněné semínko (melu v elektrickém kávomlýnku), lahůdkové droždí, koření a vodu. Podle potřeby zahustíme jemnými ovesnými vločkami (nemáme-li jemné, tak obyčejné ještě trošku podrtíme). Hmota má být tak hustá, aby se z ní daly dělat namočenou rukou kuličky. Ty vaříme 15 - 20 minut v páře.
Vařila jsem zrovna brambory v parním hrnci, tak jsem je naskládala do horního patra, ale dají se dobře uvařit i v obyčejném pařáku na knedlíky.

Tentokrát jsem je dala do zeleninového vývaru, který vařím ze všeho, co ze zeleniny zbývá. Recept je zde: https://ceskyflexitarian.blogspot.com/2019/11/zeleninovy-vyvar-aneb-jak-spotrebovat.html



Žádné komentáře:

Okomentovat