Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

úterý 5. listopadu 2019

Zeleninový vývar (aneb jak spotřebovat ze zeleniny úplně všechno)

Snažím se v kuchyni využít zeleninu do posledního kousku. Takže mám v mrazáku velký zip-sáček a do něj průběžně přidám všechno ze zeleniny, co nespotřebuji při přípravě pokrmu. Veškeré odkrojky, které by jinak skončily na kompostu. Samozřejmě očištěné a jinak zdravé. Dávám tam například i takové věci, jako jsou vydlabané vnitřky cuket a dýní včetně semínek. Dále mladé listy z kedluben, žebra z kadeřávku, košťály ze zelí, zdřevnatělé kousky kedluben, zelené konce pórku, kousky mrkve, které mi zbydou například při strouhání, slupky z loupaných rajčat, malé papriky, stonky z natě petržele, celerovou nať, zapomenutou mrkev...prostě vše, co je jedlé, ale není moc dobré do pokrmů kvůli konzistenci. Někdy přiliju i trošku nálevu z vařených luštěnin, který bych jinak neupotřebila.
Když se sáček naplní, dám do hrnce lžíci olivového oleje, osmahnu na ní jednu cibuli překrojenou napůl, přidám půl lžičky kurkumy a až se rozpustí, přisypu obsah sáčku z mrazáku, přidám nové koření, bobkový list, celý pepř a sůl, trošku čerstvého nebo sušeného libečku a vařím pomaličku asi hodinu. Potom přecedím a vývar použiju dále dle potřeby. Tentokrát jsem měla vydlabaný vnitřek z půlky dýně hokaido, takže vývar byl hodně oranžový a zakalený asi půl decilitrem nálevu z vařených červených fazolí, ze kterých jsem dělala pomazánku.
Dala jsem do něj na chvilku povařit mraženou zeleninovou směs (mrkev, hrášek, kukuřice) a přidala luštěninové knedlíčky: 

1 komentář:

  1. Jé, velmi podobný recept mám uložený ve svém telefonu. Mám totiž nový iPhone 12 a ten je opravdu obrovský, takže ho používám téměř na vše. Jako knihu, na recepty, jako televizi, hraju na něm hry, pročítám noviny a tak různě. tento recept jsem zatím nezkoušela, ale mám to v plánu.

    OdpovědětVymazat