Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

čtvrtek 13. února 2020

Nízkosacharidový chleba

Dneska krásně svítilo sluníčko, vypadalo to, že jaro je za dveřmi, tak jsem se pustila do "jarního úklidu" spíže. Původně jsem chtěla péct mandlový chleba, ale našla jsem zbytky dalších ořechů a semínek, tak je chleba pestřejší. Chutná mi víc, než ten původní, takže i příště budu experimentovat a budu sem přidávat další poměry surovin. Dnes tedy

Nízkosacharidový chléb č. 1

100 g mandlí
100 g vlašských ořechů
50 g loupaného konopného semínka
25 g psyllia
20 g kokosové mouky
4 bílky
1 lžička kmínu
půl lžičky soli
lžička bezlepkového prášku do pečiva
150 ml horké vody

Do mixéru dáme mandle, vlašské ořechy, konopné semínko, psyllium a kmín. Rozmixujeme na mouku (pokud nám suroviny začnou díky tuku hrudkovatět, je lepší směs ještě nakypřit přesypáním přes hrubý cedník). Přisypeme kokosovou mouku, sůl a prášek do pečiva.
Z bílků ušleháme tuhý sníh. Vmícháme ho spolu s horkou vodou do sypkých surovin.
Buď vytvarujeme bochánek, nebo dáme těsto do formy (použila jsem silikonovou a protože jsem chtěla chlebík vyšší, zmenšila jsem si jí kouskem alobalu):
Pečeme 60 minut na 175 stupňů.


Nízkosacharidový chleba č. 2 - bez vajec a mléčných produktů

120 g mandlí
60 g loupaného konopného semínka
60 g chia semínek
60 g slunečnicových semínek
30 g kokosové mouky
20 g psyllia
250 ml vody
1 bezlepkový prášek do pečiva
1 lžička kmínu
půl lžičky soli

Všechna semínka a kmín dáme do mixéru, rozmixujeme na mouku. Přendáme do misky, přidáme  kokosovou mouku smíchanou s práškem do pečiva, psyllium a sůl. Zalijeme horkou vodou, vytvarujeme bochánek a pečeme  60 minut na 175 stupňů: 

Ze stejného receptu jako chleba předchozí, vychází i 

Nízkosacharidový chléb č. 3

Zjistila jsem, že takový základ na semínkový chléb bez vajec a mléčných výrobků může být vždy stejný. Je to:

30 g kokosové mouky
20 g psyllia
lžička kmínu
půl lžičky soli
vrchovatá lžička bezlepkového prášku do pečiva
300 ml vody

No a k tomu doplníme 300 g ořechů a semínek rozmixovaných na mouku podle aktuálního stavu své kuchyně. V chlebu č. 3 je tedy ještě následující směs:

100 g slunečnicového semínka
100 g vlašských ořechů
50 g neloupaného sezamu
50 g zlatého lnu

Vše opět pečeno 1 hodinu na 175 stupňů: 




Žádné komentáře:

Okomentovat