Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

středa 6. května 2020

Jak tvarovat na plechu placičky a pečivo

Dnes jen taková drobnost, jak vytvořit na plechu stejnoměrné placičky či pečivo. Občas peču v troubě třeba bramborovo-tvarohové placky, zelňáky, nebo prostě nějaké zeleninové placky. Když jsem je tvarovala jen tak lžící, byly nestejnoměrné, každá jinak veliká...Teď jsem při pečení použila zlepšovák - ustřihla jsem z kelímku od tvarohu "rámeček" a placky tvarovala přímo na plechu v rámečku, který jsem před tím namočila do vody.
Prostě rámeček namočit do vody, nezastřiženým okrajem položit na plech, lžící naklást těsto a uhladit. A tak byly všechny placičky téměř stejné - a ještě se jich na plech díky tvaru vešlo víc:
A tak jsem si podobných rámečků vyrobila několik...z kelímků od tvarohu, z velkého kelímku od jogurtu zase kulatý na LC housky: 
A tak už peču i stejnoměrné pečivo: 

1 komentář:

  1. bezva zlepšovák .. a neboooo ... v Tescomě se dají koupit už hotová "tvořítka" .. Jsou určená k tvarování pokrmů na talíři.. místo nevzhledné kupky - pěkný tvar jako v nóbl restauraci. Hele https://www.tescoma.cz/formicky-pro-tvarovani-pokrmu-grandchef-4-ks ... No - a klidně se dají použít i na tvarování těsta na plechu :-)

    OdpovědětVymazat