Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

středa 6. května 2020

Pečená hlíva ústřičná

Vyrostly mi dva trsy hlívy ústřičné. Menší padl na guláš a s tím větším jsem si dneska poradila v troubě. A musím říct, že pečená hlíva u mě asi zůstane jako top příprava této houby. Nakombinovala jsem několik receptů, které jsem na webu našla a nakonec tedy vznikl tento recept:

500 g hlívy ústřičné
2 velké cibule
2 lžíce ghí (pro vegany také olej)
2 lžíce olivového oleje
5 stroužků česneku
vrchovatá lžička kmínu
půl lžičky pepře
rozmarýn
šalvěj
dobromysl
sušený koriandr (list)
sůl

Hlívu rozebereme na jednotlivé plodnice. Kloboučky podle velikosti buď necháme v celku, nebo větší natrháme na 2 - 3 kusy. Tvrdší nožičky nakrájíme na tenké plátky.
Cibuli nakrájíme na klínky.
Kmín, pepř a jehličky rozmarýnu rozemeleme v mlýnku na koření,  ostatní koření jen rozemneme mezi prsty a česnek prolisujeme.
V pekáčku, který lze přikrýt, rozpustíme ghí, přidáme hlívu, cibuli, česnek, koření a sůl.
Pokapeme olivovým olejem a všechno dobře promícháme.
Přiklopíme a dáme do trouby vyhřáté na 200 stupňů na 30 minut. Potom odklopíme a necháme ještě 15 minut péci.
Podávala jsem s bramborovo-topinamburovou kaší. Vaří se úplně stejně, jako bramborová, jen se polovina brambor nahradí oloupanými topinambury.

Žádné komentáře:

Okomentovat