Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

úterý 17. listopadu 2020

Bezlepkový makový závin

 Naposledy jsem sem přidávala těsto na jablečný závin. Včera jsem vyzkoušela další variantu jak těsta, tak náplně. Původní těsto jsem trošku obměnila: 

150 g pohanky
150 g cizrnové mouky
2 lžíce psyllia
50 g kokosového oleje
250 ml teplé vody
špetka soli
půl lžičky octa

Opět pohanku a psyllium rozmixujeme na hladkou mouku, smícháme v míse s moukou cizrnovou a špetkou soli. Přilejeme v teplé vodě rozmíchaný kokosový olej a ocet. Zamícháme, necháme chvilku odstát a na vále prohněteme a rozdělíme na 2 bochánky, které necháme odpočinout pod mísou, než si připravíme náplň. Oproti předchozímu těstu se toto trošku lepí a je potřeba ho při zpracování trošku podsypávat a také ho opatrněji přenášet na plech.  

Na náplň jsem použila stejný díl mletého máku a domácích povidel (dělám je bez cukru). Pekla jsem na
180 stupňů cca 45 minut. Ihned po upečení byl malinko tvrdší, než ten předchozí, ale do druhého dne se krásně rozležel: 

A tady dodatečně přidávám pro změnu závin "jako tvarohový". Rozpis náplně je na 1 ks závinu: 
1 tofu natural
šťáva z jednoho citronu
vanilkový cukr (případně přírodní vanilka a třtinový cukr)
hrst rozinek namočených v rumu
pokud je výsledek řidší, přidáme trošku škrobu 
Vše kromě rozinek rozmixujeme ponorným mixérem. Naplníme a upečeme: 






Žádné komentáře:

Okomentovat