Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

středa 3. února 2021

Hrachové šišky

Nevím, jestli je správnější název "šišky", nebo "placičky". Původně to měly být šišky, ale nechtělo se mi je tvarovat v ruce, tak jsem je prostě vmáčkla do tvořítka (no, tvořítko...úchytka poklice k parnímu hrnci je přesnější :-)   ) a vyklopila na plech. Potřebovala jsem na ně:

150 g předem namočeného půleného hrachu
100 g ovesných vloček
2 cibule (cca 100g)
2 lžíce lahůdkového droždí
2 lžíce zlatého lněného semínka
1 lžíce psyllia
sůl
půl lžičky sušené řasy wakame (není tam nutná, přidala jsem ji kvůli chuti, protože jsem vytvářela veganskou alternativu rybích prstů)
olivový olej

Cibuli nadrobno nakrájíme a osmažíme na trošce oleje.
Předem namočený hrách rozmixujeme na kaši (vody přidáme jen tolik, aby  nám to utáhl mixér).
V misce k němu přidáme ovesné vločky, osmaženou cibuli, lahůdkové droždí, rozmixované lněné semínko, psyllium a sůl.
Vytvarujeme šišky nebo placičky a pečeme na olejem pomaštěném pečícím papíru maximálně 20 minut (jinak bychom z nich měli sušenky).  Pekla jsem na 180 stupňů na horkovzduch. V polovině pečení obrátíme.

Žádné komentáře:

Okomentovat