Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

čtvrtek 25. března 2021

Cizrnový "salám"

Po dlouhé době jsem se s chutí zakousla do chleba se salámem. Byl totiž cizrnový. A krom toho také navíc rychlý. Takže, s chutí do toho. Připravíme si: 

100 g cizrnové mouky
15 g agaru (dávám půl balíčku od Wolfberry, balíček mi tak vyjde na 2x)
4 lžíce oleje
1 lžíce světlé miso pasty
2 lžíce lahůdkového droždí
2 lžíce sušené cibule (rozmixované na prášek)
půl lžičky uzené soli (nebo normální, nemáte-li)
čtvrt lžičky prášku z červené řepy
pepř a nahrubo mleté chilli
450 ml vody

Mouku, agar, olej a vodu dáme do hrnce, dobře rozmícháme (nejlépe ponorným mixérem) a za stálého míchání přivedeme k varu a vaříme na minimálním příkonu tepla 5 minut. To, že se zpočátku vaření tvoří hrudky a vypadá to hrůzostrašně, vůbec neřešíme, rozpustí se. Za chvíli to vypadá jak odpalované těsto. 
Po 5 minutách varu odstavíme, přidáme koření, lahůdkové droždí a miso a obarvíme práškem ze sušené červené řepy. Dala jsem půl lžičky, ale raději začínáme menším množstvím a postupně přidáváme do požadované barvy. Vše pořádně zamícháme a dáme do vhodné nádoby vystlané mikrotenovým sáčkem. Použila jsem půllitr: 

Necháme vychladnout v chladničce a můžeme krájet: 





3 komentáře:

  1. Díky za tip. To určitě zkusím! Ale už vidím, jak se nad tím přítel ofrňuje. Jak tam není bůček, tak to není pro něj. Ale on už je prostě takový. Na druhou stranu zase dělá hodně fyzicky náročnou práci, tak potřebuje energii. :) Zrovna teď mě prosil, abyhc na zítra z mrazáku vytáhla nějaké maso. Ale teď už se zase rozčiluje nad tím, že máme na autě špatný vin kód nebo co. Já ani nevím, co to je. Ještě, že ho mám. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já vám nechci kazit radost, ale tohle fakt nevypadá dobře. A úplně z toho cítím tu cizrnovou chuť. Nic proti tomu – třeba hummus mám fakt rád. Ale když chci jíst salám, tak chci jíst salám. Tohle vypadá spíše jako nepovedený gothaj. Mám v práci Wrocław jednoho vegana a ten by vám za tohle fakt vynadal. Nejí maso, ale zároveň odmítá takové ty "masové náhražky" jako salámy nebo guláše ze sóji.

    OdpovědětVymazat
  3. Radost mi určitě nekazíte, každý to má jinak. Znám hodně veganů, kteří odmítají maso nikoli kvůli tomu, jak vypadá, ale ze zdravotních důvodů a ti právě takovýto salám uvítali. Vy si dejte ten opravdický, já si dám tenhle, protože mi chutná :-)

    OdpovědětVymazat