Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

středa 3. března 2021

Muffiny z vlašských ořechů

 Postupně doma likviduji loňskou úrodu. Dnes došlo na vlašské ořechy a jablečné pyré, které jsem si na podzim vyrobila do zásoby. Teď ho používám ve sladkých receptech místo vajíček a částečně i sladidla. Na ořechové muffiny je potřeba:

200 g vlašských ořechů
100 g světlé pohanky
20 g psyllia
250 g domácího jablečného pyré 
40 g rapadury (případně jiného preferovaného sladidla)
1 bezlepkový prášek do pečiva

Vlašské ořechy, pohanku a psyllium rozmixujeme v mixéru na mouku. Smícháme s jablečným pyré a práškem do pečiva. Naplníme formičky na muffiny a pečeme na 180 stupňů cca 40 minut.
Tohle je zákadní recept na těsto, do kterého můžeme pro ochucení přidat další suroviny podle sebe - rozinky namočené v rumu, hrst nahrubo nasekaných a opražených ořechů, skořici, kousky hořké čokolády....

1 komentář:

  1. Takový podobný recept jsem se učila, když jsem se zúčastnila tohoto semináře a tak trochu jsem ho zapomněla. Tak jsm rdáda, že jsem ho tu teď našla! Ani nevíte, jak jsem vděčná! :) Miluju vlašské ořechy a právě do pečení jsou úplně nejlepší! A ještě k tomu je to bez cukru. Tzv. cukrfree jídlo. Není dobré doslazovat, když jsou ingredience sladké.

    OdpovědětVymazat