Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

čtvrtek 25. března 2021

Sójová majonéza - sojanéza

Přiznávám, byla jsem závislá na majolce. Zkoušela jsem jí vyrobit následně z kdečeho - z červené čočky, dýně, i tu domácí z vajec. Nakonec došlo i na tu ze sójového mléka. Váhala jsem dlouho, protože jsem postupu moc nevěřila. Ale nakonec mě překvapila jak chutí, tak přípravou.  Je tak jednoduchá, že už jsem u  ní zůstala. Pokud máte sójové mléko, je hotová během pár vteřin. Prý jde i z kupovaného, já jsem měla domácí. Takže začínáme:

Do hrnku nalejeme 1 díl sojového mléka a 2 díly oleje (měla jsem řepkový). Mléko jsem měla z ledničky, olej ze skříně. Nemusí se hlídat teplota, jako u té klasické.  Vypadá to asi takhle: 

Přidáme ještě jednu vrchovatou lžičku plnotučné hořčice a trošku soli.
Potom vezmeme ponorný mixér, ponoříme, spustíme, párkrát zašmrdláme nahoru a dolů a za pár vteřin je hotovo: 


To je jen ta úplně základní, kterou si můžeme ještě dochutit podle vlastních představ (používám třeba směs koření do majonézy - recept je zde: https://ceskyflexitarian.blogspot.com/2016/02/korenici-smes-do-majonezy.html
Když přidáme ještě pár nasekaných okurek, trošku cibule, pepře a trochu worčestrové omáčky, máme i tatarskou omáčku. 
Pokud při přípravě místo části normální soli přidáme sůl černou (kala namak), tak bude mít sojanéza "vajíčkovější" chuť.


2 komentáře:

  1. Jde to dokonce i z instantního sójového mléka "Zajíc".

    OdpovědětVymazat
  2. To je prostě skvělé jak tady dáváte různé návody do života na vaření, to je skvělé. Chtěla jsem vám touto formou poděkovat a nějak se vám také odvděčit. Proto jsem našla kde - ZDE - momentálně prodávají různé doplňky stravy, které by vás určitě mohly zajímat. Tak zase ahoj

    OdpovědětVymazat