Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

neděle 21. dubna 2024

Čokoládová pěna pro vegany

Tuhle jednoduchou čokoládovou pěnu jsem našla na internetu a moc tomu zpočátku  nevěřila. Ale pro to nezkusit, když doma je hořká čokoláda, která je samotná na jídlo nic moc, že? :-) Takže jsem rozmixovala hořkou čokoládu s vroucí vodou a vzniklou tekutinu nalila do misky a dala do lednice. Výsledek mě překvapil svou jemnou konzistencí. Takže jsem začala experimentovat. Protože když nemůžete mléko a chuť na mléčnou čokoládu zůstala, vyzkoušíte toho dost. Nakonec se jako zatím nejlepší ukázala kombinace čokolády na vaření z Lidlu a kondenzovaného ovesného mléka z DM, ochuceného pár kapkami vanilkové esence. Kam se hrabe nugeta. Tahle varianta je bez toho množství cukru a tuku.  

Postup je naprosto jednoduchý:

100 g čokolády nalámete do mixéru a zalijete
130 ml vroucího ovesného mléka

Mixujete asi tak minutu (prostě dokud není hladké a trochu napěněné, rozdělíte do malých hrnečků na presso a necháte pár hodin v lednici:


No a potom už zkoušíte své vlastní variace. Mám vyzkoušenou čokoládu na vaření, čokoládu hořkou...
Jako tekutinu jsem zkoušela samotnou vodu, uvařenou kávu, sojové vanilkové alpro, kokosové mléko, lískooříškové domácí mléko, mátový čaj, přidání pár kapek vanilkové esence do mléka, perníkového koření...Jen je potřeba vždy dodržet poměr - na 100 g čokolády 120 - 140 ml tekutiny. 

Žádné komentáře:

Okomentovat