Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

pondělí 15. března 2021

Makovník 3 (bez mléka a vajec)

Znovu sem dávám recept na makovník, tentokrát je vhodný i pro vegany, nebo pro ty, kterým vadí mléko a vejce:

150 g mletého máku
150 g světlé pohanky

500 g jablečného pyré (jak na jeho výrobu jsem popsala         zde: https://ceskyflexitarian.blogspot.com/2021/03/jablecne-pyre-do-zasoby.html )

80 g třtinového cukru
50 g lněného semínka (použila jsem zlaté)
1 lžíci skořice
4 lžíce rumu
1 bezlepkový prášek do pečiva
volitelné: marmeláda na potření (měla jsem domácí višňovou)

Rozmixujeme mák a lněné semínko, potom pohanku (nebo použijeme pohankovou mouku).
Přidáme zbývající přísady a pečeme v troubě vyhřáté na 180 stupňů cca 45 minut.
Pokud pečeme v menší formě (např. dortové), dá se korpus velmi dobře rozříznout nití (po obvodu uděláme nožem zářez, vložíme nit a překřížíme):      

Zde jsem po rozkrojení  potřela domácí višňovou marmeládou :





1 komentář:

  1. Dezert tedy vypadá z obrázků jako podrážka od bot ale když jsem to zkusila upéct i za cenu toho, že mi pohanka dost nechutná tak musím uznat že to nebylo špatné. Je to jako když si vezmete do ruky kytaru od Ibanez, kde máte pocit, že to nebude dobrá kytara ale když se ozve z kytary zvuk tak Vám vytvoří úsměv na tváři.

    OdpovědětVymazat